با حضور معاون اول رییس جمهور در بندرعباس:

بهره برداری از6هزار واحد مسکن مهردر هرمزگان



صبح ساحل، سیاسی _ با حضور معاون اول رییس جمهوری شش هزار و 587 واحد مسکن مهر با هزینه دوهزارو 630میلیارد ریال در استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

در سفر کوتاه محمدرضا رحیمی به شهرستان رودان از 658 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر به نیابت از شش هزار و 587 واحد مسکن مهر در هرمزگان بهره برداری شد.وی با حضور در محل ساخت پروژه مسکن مهر رودان از بخش های مختلف آن بازدید و با حضور در چند واحد مسکونی کلید آن را به مالکانش اهداء کرد.

معاون اول رییس جمهورمسکن مهر را یکی از طرح های ماندگار و ابتکاری و برنامه های موفق دولت در مهار روند صعودی قیمت زمین و مسکن دانست و اظهار کرد:با اجرای این طرح رویای شیرین خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه به روشنی و صراحت تعبیر شد.رحیمی همچنین از تلاش و همت شبانه روزی دولت برای اتمام، بهره برداری و تحویل واحد های مسکونی باقیمانده پروژه عظیم مسکن مهر در سراسر کشور بویژه استان هرمزگان و شهرستان رودان خبر داد.

وی اظهار کرد: دولت با تمام توان و تلاش خود وارد عرصه شده و در سایه وحدت،همدلی و همت مضاعف و شبانه روزی متولیان امر در آینده ای نزدیک و طی دو مرحله دیگر تمامی تعهدات دولت در زمینه مسکن مهر در استان هرمزگان انجام و واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان خواهد شد.این مسئول همچنین از تمرکز دولت بر ایجاد و توسعه زیر ساخت ها در راستای توسعه همه جانبه کشور بویژه در هرمزگان خبر داد و بیان کرد: دولت مصرانه در تلاش است تا در مدت باقیمانده عمر خود در راستای جبران کمبودها و نارسائی های فراروی موجود و توسعه همه جانبه کشور خدمت نماید.

همچنین با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری 120 کیلومتر راه روستائی با هزینه202 میلیارد ریال در استان هرمزگان به بهره برداری رسید. وزیر راه و شهرسازی به هنگام بهره برداری از این پروژه در گفت و گو با ایرنا افزود: با بهره برداری از این میزان راه روستائی جمعیت قابل توجهی در مناطق مختلف هرمزگان پهناور از راه روستائی مناسب،مطلوب و ایمن برخودار شدند.علی نیکزاد خاطر نشان کرد: از 120 کیلومتر راه روستائی افتتاح شده میزان پنج کیلومتر آن با اعتباری معادل شش میلیارد ریال در شهرستان رودان احداث و امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.وی همچنین از افتتاح پل بزرگ حسنلنگی با اعتباری معادل 70 میلیارد ریال در محور اصلی و پر ترافیک بندرعباس- میناب خبر داد.نیکزاد افزود: این پل با 10 دهانه 30 متری و دو هزار و 400 مترمربع راه های طرفین، هشت هزار تن حجم آسفالت و 135 هزار و 792 متر مکعب خاکریزی با سازه بتونی و بهره گیری از تکنولوژی تیرهای بتونی پیش ساخته، پیش تنیده و پس کشیده احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش راه ها و مسیرهای ارتباطی در زمینه رشد و توسعه همه جانبه مناطق اظهار کرد: بهره برداری از این پل ضمن کاهش تصادفات رانندگی رخ به رخ ، روان شدن ترافیک، ارتقای ایمنی و تسهیل در عبور و مرور،کاهش مصرف سوخت، صرفه جوئی در وقت و هزینه و رونق اقتصادی منطقه را نیز به دنبال دارد.علی نیکزاد همچنین از بهره برداری شش هزار و 587 واحد مسکن مهر با هزینه دوهزارو630میلیارد ریال با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری امروز سه شنبه در استان هرمزگان و شهرستان رودان خبر داد.وی طرح ملی مسکن مهر را یکی از ابتکارات موفق دولت دانست و اظهار کرد: طرح مسکن مهر از ابتکارات مهم و موفق دولت نهم و دهم است که زمینه خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه را هموار و فراهم آورده است.

سرمایه گذاری 25 هزار میلیاردی ایران و یک کشور خارجی برای توسعه جاسک

 معاون اول رئیس جمهور از سرمایه گذاری 25 میلیارد هزار تومانی مشترک میان ایران و یک کشور خارجی برای توسعه شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش مهر، محمدرضا رحیمی با بیان اینکه دولت مصمم است هرمزگان را به قطب اصلی صنعت در کشور تبدیل کند، اظهار داشت: استان هرمزگان از ظرفیت ها و استعدادهای خدادادی بسیاری برخوردار است که می توان با سوق دادن این ظرفیت ها به سمت ایجاد مراکز صنعتی هرمزگان را به قطب اصلی صنعت در کشور تبدیل کرد. وی ادامه داد: بر خلاف برخی دیگر از کشورها هنوز سواحل در کشور ما و به خصوص در استان هرمزگان انگونه که باید آباد نشده اند و بنابراین طبق دستور رئیس جمهور کارگروهی در راستای توسعه زیربنایی سواحل دریای عمان در استان هرمزگان تشکیل شد که مصوبات مهمی را در پی داشت.

معاون اول رئیس جمهور افزود: میزان ارزش تمامی مصوبات کارگروه توسعه زیربنای سواحل دریای عمان در تهران 500 میلیارد تومان بود و در جلسه ای که در بندرعباس نیز تشکیل شد وزارت کشور مکلف شد تا برای ارتقاء رتبه شهرداری های 6 شهر استان هرمزگان اقدام کند و همچنین این وزارتخانه  باید کارگروهی را در راستای رفع نواقص عمران شهری در استان هرمزگان تشکیل دهد.

رحیمی در ادامه با اشاره به دیگر مصوبات کارگروه توسعه سواحل عنوان کرد: وزارت نیرو در این جلسه مکلف شد تا نیروگاه گنو در بندرعباس را تا خرداد 92 راه اندازی کند. چون برق یکی از نیازهای خانوار، صنایع و توسعه استان هرمزگان محسوب می شود.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در حال حاضر 22 هزار خانوار در استان هرمزگان به علت گران تمام شدن هزینه برق رسانی و فاصله های بسیار از نعمت برق محروم هستند و بنابراین مصوب شد تا سال آینده وزارت نیرو با کمک اعتبارات ملی و استانی برق رسانی به این 22 هزار خانوار را در دستور کار قرار دهد.

وی در ادامه تشریح مصوبات در هرمزگان بیان داشت: همچنین وزارت بهداشت مکلف شد تا با همکاری گمرک ایران 10 دستگاه آمبولانس را ترخیص کرده و به استان هرمزگان اختصاص دهد و وزارت نفت نیز بر اساس یکی از مصوبات دولت در استان هرمزگان باید کار گازرسانی به شهرهای هرمزگان را انجام دهد که برای افزایش سرعت تحویل انشعابات گاز این وزارتخانه 10 میلیارد تومان اختصاص می دهد. رحیمی همچنین از واگذاری امور صدور مجوز صید در هرمزگان به استانداری خبر داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها